Podręczna ściągawka o podstawowych produktach i usługach reklamowych, nowych technologi

portal technologiczny WEBtime

Zmiany na Facebooku a marketing

Zmiany na Facebooku a marketing

Facebook szykuje rewolucyjne zmiany

Mark Zuckerberg ogłosił niedawno, że Facebook się zmienia, coraz mniej treści ze stron firmowych, a coraz więcej z prywatnych profili znajomych będzie się pojawiało na wallach użytkowników tego portalu społecznościowego. Taka polityka firmy oznacza duże zmiany w prowadzeniu marketingu w social mediach, bowiem oznacza, że znacznie mniej postów firmowych będzie widocznych dla użytkowników Facebooka.

Działania, które użytkownicy muszą podjąć, by widzieć firmowe posty

Zmiany, które zapowiada Facebook nie oznaczają, że użytkownicy nie będą wcale widzieli postów ze stron firmowych, ale będą one pojawiały się znacznie rzadziej. W jakiej częstotliwości trudno stwierdzić, ale eksperci szacują, że może być to 1 post na dzień, lub jeszcze mniej. Aby użytkownicy częściej widzieli posty ze strony muszą oznaczyć ją jako preferowaną, czyli jednoznacznie określić, że chcą widzieć posty z tej strony.

Działania, które muszą podjąć marketingowcy, by fanpage był widoczny

Zmiany na Facebooku rodzą także duże wyzwanie przed marketingowcami, którzy będą musieli zweryfikować prowadzone dotychczas działania i strategie social media. Po pierwsze z pewnością konieczne stanie się zachęcanie użytkowników, aby dodawali firmową stronę do preferowanych, tak by jej posty nadal wyświetlały się na ich „ścianach”. Po drugie znacznie podniesie się ranga płatnych reklam FacebookAds, które od kilku miesięcy mają znacznie bardziej rozszerzone możliwości konfiguracyjne, co wpływa z jednej strony na konieczność dogłębnego zapoznania się z mechanizmami tych reklam, z drugiej natomiast daje większe możliwości dotarcia do klientów, którzy będą zainteresowani daną tematyką. Wydaje się zatem, że w najbliższym czasie urośnie znaczenie agencji marketingowych oferujących profesjonalne prowadzenia działań w social media. Więcej na temat takich specjalistycznych działań – oferta na prowadzenie fanpage na facebooku.

Jak wpłyną zmiany na użytkowników i marketingowców?

W zasadzie trudno w tej chwili ocenić jakie skutki będzie miała nowa polityka Facebooka. Wydaje się, że z punktu widzenia użytkownika Facebook wróci do swojej pierwotnej funkcji, czyli medium sprzyjającego nawiązywaniu i utrzymywaniu relacji ze znajomymi. Z punktu widzenia marketingowców z pewnością stanie się kanałem marketingowym wymagającym więcej zaangażowania, wzrośnie zapewne konkurencja w FacebookAds, co może przynieść także wzrost cen za kliknięcie. Facebook jak zwykle zmiany będzie wprowadzał stopniowo, więc marketingowcy mają czas przygotować się do nich.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *