Podręczna ściągawka o podstawowych produktach i usługach reklamowych, nowych technologi

portal technologiczny WEBtime

Przewodnik po nowym panelu Google Adwords

Przewodnik po nowym panelu Google Adwords

W Google nadeszły wielkie zmiany. Od 2018 roku zacznie obowiązywać nowy panel Google Adwords do obsługi kampanii i ich zarządzania. Zmiana będzie dotyczyła przede wszystkim wyglądu i funkcjonalności oraz wrażeń użytkownika. Póki co stary interfejs jeszcze działa, ale będzie on stopniowo wygaszany. Dlatego już dziś warto się przyzwyczaić do nowego środowiska pracy. Co się zmieniło w panelu Google Adwords?

Nowości w panelu Google Adwords

Zmiany w Google Adwords dotyczą przede wszystkim wyglądu i funkcjonalności panelu. Zastosowano bardziej prosty i minimalistyczny design, który został oparty na najnowszych trendach. Użytkownicy piszą również, że po przyzwyczajeniu się do wszystkich zmian, pracuje im się szybciej i bardziej intuicyjnie w nowej wersji panelu. Chwalą szczególnie łatwość budowania kampanii, którą można teraz utworzyć w kilku krokach.

Następnie system przenosi nas od razu do projektowania grup reklam, doboru słów kluczowych i tworzenia reklam. Nowością jest to, że nie trzeba przełączać się na poszczególne zakładki, tak jak jest to w starej wersji.

Pojawiły się również nowe funkcjonalności. Jedną z nich jest tworzenie kampanii, które są oparte na konkretnych celach. Natomiast nowa zakładka Przegląd umożliwia sprawdzenie głównych statystyk konta – całość jest bardzo przystępna i estetyczna.

-W nowym panelu Google Adwords można jeszcze bardziej precyzyjnie określić grupę docelową w kampaniach w wyszukiwarce – targetowanie odbywa się według płci, wieku, statusu rodzinnego czy dochodów, nie tylko na poziomie kampanii, ale także w grupach reklam. Można w nim też tworzyć zdecydowanie bardziej intuicyjne raporty i zwizualizować dane. Są to duże i przydatne zmiany – mówi ekspert agencji adwords Brandbay.pl.

Google planuje także wprowadzenie i rozbudowywanie innych funkcji, takich jak rozszerzenie promocji oraz reklama produktowa z funkcją prezentacji.

Jakie najważniejsze elementy uległy zmianie?

Nowy panel Google Adwords – pulpit główny

Strona główna Adwords została całkowicie zmieniona i od teraz nosi nazwę „Przegląd”. Znajdziesz tam dane o najważniejszych statystykach kont, które będą przedstawione w tak graficzny i przejrzysty sposób, że nawet osoby początkujące nie będą miały większych problemów z przeanalizowaniem tych danych. Przydatną opcją jest również modyfikowanie wykresów zgodnie z własnymi potrzebami.

Struktura konta, czyli kampanie i grupy reklam

W poprzedniej wersji panelu Google Adwords menu zawierające kampanie i grupy reklam było zawsze widoczne. Każda agencja adwords od razu zauważyła, że teraz zostało schowane na niektórych ekranach. Można je jednak łatwo odnaleźć, klikając w strzałkę w lewym górnym rogu panelu (wtedy zobaczymy aktywne kampanie w panelu użytkownika).

Jeśli chce się zobaczyć pozostałe kampanie, np. te wstrzymane czy usunięte, wystarczy kliknąć ikonkę z trzema kropkami i wyświetl „Pokaż wstrzymane” albo „Pokaż usunięte”.

Czasami od razu na niektórych ekranach może pojawić się podwójne menu z lewej strony ekranu. Zawiera ono listę kampanii i grup reklam oraz menu boczne, które zawiera główne kategorie konta – były one wcześniej dostępne w zakładkach na górze strony.

Zmiana w menu bocznym

Google bardzo rozbudował menu boczne. Znalazły się w nim najważniejsze zakładki, dotyczące optymalizacji i zarządzania konta (takie jak reklamy, odbiorcy i słowa kluczowe) oraz nowe karty związane z wybranymi ustawieniami. Jego zawartość zmienia się, gdy przegląda się główną stronę konta, stronę danej kampanii lub grupy reklam.

-Nowa wersja menu bocznego jest dużym ułatwieniem w zarządzaniu kampanii. W jednym miejscu zostały zawarte wszystkie najważniejsze narzędzia do optymalizacji konta – mówi ekspert agencji adwords Brandbay.pl.

Nowy panel Google Adwords

Podsumowując, nowa wersja panelu Google Adwords jest dużo bardziej intuicyjna i łatwa w obsłudze, niż ta poprzednia. Dodatkowo zawiera dużo nowych i przydatnych funkcji, które pomogą Ci w prowadzeniu kampanii. Do zmienionego interfejsu trzeba się przyzwyczaić, zanim praca stanie się swobodna, warto jednak już dzisiaj przełączyć się na nową wersję i poznać środowisko pracy.

 



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *