Podręczna ściągawka o podstawowych produktach i usługach reklamowych, nowych technologi

portal technologiczny WEBtime

Parametry serwera – przewodnik

Parametry serwera – przewodnik

Świat marketingu internetowego oraz wirtualnej rzeczywistości jest brutalny. Jeśli chcemy, aby strona była odwiedzana przez internautów, a wskaźnik konwersji wzrastał z dnia na dzień konieczna jest nie tylko dobra kampania reklamowa, czy estetyczna strona internetowa, znaczenie ma także szybkość ładowania się strony internetowej. A o w dużej mierze zależy od hostingu i serwera.

Aby strona działała bez zarzutu przez 24h/ dobę 365 dni w roku musimy wybrać dla niej dobry serwer, łatwiej jednak powiedzieć niż zrobić. Choć firmy hostingowe najczęściej szczegółowo podają parametry serwerów, to jednak niewielu marketingowców zdaje sobie sprawę czy te parametry są. Aby za każdym razem nie naruszać świętego spokoju informatyków prezentujemy krótki przewodnik po parametrach serwerów.

Zaczynając przewodnik warto jednocześnie wspomnieć czym jest serwer. Serwer to komputer znajdujący się fizycznie w serwerowni (czyli miejscu przechowywania serwerów) firmy hostingowej. Na serwerze przechowywane będą pliki strony internetowej, aby strona była zawsze dostępna w sieci komputer – serwer musi być stale podłączony do internetu i oczywiście zasilany prądem.

Wśród parametrów serwerów, na które należy zwrócić uwagę znajdują się:

  1. Powierzchnia dyskowa – jest to przestrzeń oddana do dyspozycji wynajmującego serwer. Innymi słowy jest to ilość plików, które mogą zostać umieszczone na serwerze w ramach usługi. Warto pamiętać, że serwer to nie tylko przestrzeń, gdzie przechowywane będą pliki strony internetowej, ale także jest to miejsce służące do obsługi kont e – mailowych firmy oraz wymiany plików między pracownikami, wybierając zatem serwer należy obliczyć lub oszacować jaka przestrzeń dyskowa będzie potrzeba firmie.

  2. Transfer danych – najprościej rzecz ujmując jest to ilość danych, które mogą zostać przesłane na serwer i z serwera.

  3. Liczba domen – określa ile adresów www może prowadzić do serwera oraz ile stron internetowych może zostać umieszczonych w ramach jednego serwera.

  4. Poczta elektroniczna – w ramach serwera możliwe jest stworzenie adresów e – mail z domeną istniejącą na serwerze. W ramach pakietu możliwa jest różna liczba takich kont, należy rozważyć jak wiele adresów będzie potrzebowała firma. Ma to także znaczenie marketingowe, mimo wszystko poważniej wygląda adres agnieszka@adresdomeny.pl niż agnieszka@buziaczek.com.

Wiedzę tą należy przyswoić wybierając serwer dla strony, czy sklepu internetowego, posługując zaś sprawdzonego hostingodawcy warto zajrzeć na stronę – serwery www w Wer.pl.