Podręczna ściągawka o podstawowych produktach i usługach reklamowych, nowych technologi

portal technologiczny WEBtime

Na czym polega pozycjonowanie stron?

Na czym polega pozycjonowanie stron?

Chyba każdy z nas słyszał już o takiej usłudze, która najczęściej jest wymieniana w towarzystwie kampanii Google Ads, chociaż stanowi niejako jej przeciwieństwo. Przede wszystkim, usługa pozycjonowania stron stała się bardzo popularna wśród przedsiębiorców. W momencie, kiedy już wiemy, że nasza firma powinna mieć własną stronę internetową i decydujemy się na jej stworzenie- praktycznie z automatu atakuje nas kwestia jej promowania w sieci. O ile kiedyś każdy po prostu chciał mieć swoją stronę- teraz chciałby dodatkowo, aby przynosiła mu ona korzyści. Pozycjonowanie stron internetowych polega na wykonywaniu różnych zabiegów, które mają na celu umieszczenie strony jak najwyżej w wynikach wyszukiwania Google na konkretne, wcześniej zdefiniowane słowa kluczowe. Szalenie ważne jest, aby wybrane przez nas słowa kluczowe pasowały do działalności naszej firmy, ale też miały charakter sprzedażowy, a także sporą ilość wyszukiwań przez użytkowników w miesiącu. Dlatego też każda kampania zaczyna się od zaproponowania takich słów kluczowych. Kiedy już te podstawowe parametry usługi zostaną ustalone- czas zabrać się do działania.

Pozycjonujemy czyli promujemy i zostawiamy linki

Pozycjonowanie opiera się o linki oraz o miejsca, w których je zostawiamy. Dlatego też na samym początku ważne jest określenie całej strategii link building- a więc dobranie odpowiedniej listy miejsc, w których takie linki warto będzie zostawić. Dostępnych strategii jest wiele, ważne jednak, aby opracowana strategia była jak najbardziej zróżnicowana, a sam proces jak najmocniej przypominał naturalne promowanie strony. Taka reklama z pewnością nie zaszkodzi ani stronie ani firmie, a nawet może przynieść dodatkowe korzyści. Stąd też warto różnicować miejsca, a także wygląd samych linków. Zawsze warto też pamiętać o tym, że zbyt intensywne linkowanie na stronach o złej reputacji i o niskiej jakości może narazić stronę na zafiltrowanie, co w praktyce oznacza całkowite jej wydalenie z wyszukiwarki. Dlatego też najlepszym rozwiązaniem jest powierzenie pozycjonowania komuś, kto naprawdę się na tym zna i ma w tych kwestiach doświadczenie.

Podstawowe informacje o charakterze usługi

Zadając sobie pytanie o to, jak wygląda pozycjonowanie stron na pewno warto zwrócić uwagę na to, że przede wszystkim jest to zajęcie bardzo pracochłonne, które wymaga odpowiedniej wiedzy o dostępnych technikach. Efekty prowadzonych działań nie są widoczne od razu. Najczęściej musimy poczekać około 3- 4 miesięcy na to, aby uzyskać pozycje na frazy o średniej trudności. W przypadku fraz, które charakteryzują się dużą popularnością wśród użytkowników- najprawdopodobniej trzeba będzie poczekać jeszcze dłużej. Co ważne, efekty bardzo często utrzymują się potem przez dłuższy czas. Niejednokrotnie udaje się uzyskać naprawdę stabilne pozycje, co niejako oznacza dla firmy sukces. Najczęściej, za taką usługę będziemy płacić w rozliczeniu za konkretne, osiągnięte pozycje, chociaż część firm preferuje płatności abonamentowe.