Podręczna ściągawka o podstawowych produktach i usługach reklamowych, nowych technologi

portal technologiczny WEBtime

Na czym powinien opierać się marketing sklepu internetowego z meblami, aby przynosił firmie nowych klientów?

Na czym powinien opierać się marketing sklepu internetowego z meblami, aby przynosił firmie nowych klientów?

Zakupy w internecie stały się bardzo modne już kilka lat temu. Coraz więcej osób zaczęło kupować w ten sposób różne rzeczy, a w szczególności ubrania i elektronikę, ze względu na wygodny oraz szybki proces zakupowy, a także dużo większe zniżki, które są dostępne w sklepach internetowych. Obecnie ten trend jest widoczny również w branży meblarskiej – sklep z meblami, który nie jest obecny w internecie, mediach społecznościowych i bez oferty online ma bardzo małe szanse na przetrwanie, szczególnie, że z pewnością konkurencja podjęła już takie działania. Na czym zatem powinien opierać się marketing sklepu internetowego, aby przynosił firmie nowych klientów i pomagał w utrzymaniu obecnych, czyli jednym słowem generował zyski?

Media społecznościowe to klucz do sukcesu firmy w internecie

Liczba użytkowników na różnych kanałach społecznościowych ciągle rośnie. Podstawowym założeniem marketingu jest to, aby traktować ich wszystkich jako potencjalnych klientów – zarówno w chwili obecnej, jak i w przyszłości. Warto bowiem wiedzieć, że marketing sklepu internetowego, niezależnie od tego, czym zajmuje się dana firma i co ma w swojej ofercie, powinien zakładać dwutorowe działania. Pierwszym z nich jest pozyskiwanie nowych klientów poprzez docieranie do nich za pomocą właściwie prowadzonych profili w mediach społecznościowych i dobranych pod ich kątem treści.

Drugi typ działań nie powinien być skoncentrowany wyłącznie na poprawianiu wyników sprzedażowych, a raczej na kreowaniu pozytywnego wizerunku firmy, jako profesjonalnej, przyjaznej oraz z ciekawą ofertą. Takie działania umocnią pozycję rynkową firmy i sprawią, że coraz więcej ludzi zapamięta daną markę – nawet jeśli od razu nie dokonają zakupów, to będą o niej pamiętali, z pewnością wybierając ją w przyszłości. Badania bowiem pokazują, że ludzie wśród nowych dla nich marek chętniej wybierają te, które kojarzą z reklam lub z którymi mają pozytywne skojarzenia.

Marketing sklepu internetowego z meblami

Sklep z meblami w internecie powinien postawić na zaawansowane działania w mediach społecznościowych, czyli płatne reklamy oraz regularne dodawanie postów informacyjnych i angażujących użytkowników. Warto także zadbać o to, aby na profilu znalazły się podstawowe dane firmy, także kontaktowe oraz aby w miarę szybko odpisywać na wiadomości od użytkowników.

Sklep z meblami powinien być również zaprojektowany pod kątem działań SEO, czyli posiadać dobrze utworzone linki, właściwie opisane kategorie, produkty oraz zdjęcia. Opisy powinny zawierać frazy kluczowe, czyli najważniejszy zestaw słów z punktu widzenia samego produktu, po którym łatwo go będzie znaleźć przez wyniki wyszukiwania. Marketing sklepu internetowego często opiera się również na prowadzeniu bloga, gdzie użytkownicy będą mogli znaleźć potrzebne i ciekawe informacje, a który będzie również działał korzystnie na pozycjonowanie sklepu w wyszukiwarkach. Wtedy użytkownicy łatwiej będą mogli go znaleźć, więc jest większe prawdopodobieństwo, że dokonają tam zakupów w danej chwili lub przyszłości.