Podręczna ściągawka o podstawowych produktach i usługach reklamowych, nowych technologi

portal technologiczny WEBtime

Case study: marketing sklepu internetowego

Case study: marketing sklepu internetowego

Biznes w branży związanej z modą? Jednym z pomysłów może być prowadzenie sklepu z odzieżą. Może być to biznes stacjonarny – posiadanie własnego stoiska w galerii handlowej, albo może to być przedsięwzięcie internetowe. Jednak aby odnieść sukces w tej branży konieczny będzie skuteczny i przemyślany marketing.

Marketing sklepu internetowego z odzieżą będzie różnił się od działań mających na celu promocję placówek stacjonarnych. Reklama sklepu odzieżowego w sieci powinna być prowadzona wielotorowo. Liczą się działania takie jak pozycjonowanie, reklama w Google, działania w social mediach czy promocja dzięki artykułom sponsorowanym w mediach branżowych bądź współpraca z influerencami zajmującymi się modą.

Przykładem sklepu internetowego, który prowadzi szerokotorowe działania marketingowe w sieci jest niren. Jest to sposób na zwiększenie zysków firmy i pozyskanie nowych klientów. Jak powinna wyglądać reklama sklepu odzieżowego w sieci?

Jednym z pierwszych działań jakie warto podjąć po założeniu strony www, jest założenie także profilu w social mediach. Własna strona na Facebooku czy Instagramie może posłużyć do prezentacji ubrań znajdujących się w ofercie sklepu. Dzięki temu można zachęcić do zakupów nowych klientów, przekonać do kolejnych zakupów, tych którzy już dokonali zakupu w sklepie. Media społecznościowe umożliwiają także sprzedaż bezpośrednio w mediach społecznościowych. Portale te dają także możliwość płatnej reklamy, którą można bardzo dokładnie sprecyzować wybierając grupę docelową między innymi według zainteresowań, na podstawie faktu, że „lubią” oni stronę konkurencji oraz wiele innych.

Jednocześnie dobrze jest podjąć działania reklamowe w wyszukiwarce internetowej, są na to dwie zasadnicze metody: pozycjonowanie strony oraz reklama Google AdWordas. To drugie rozwiązanie jest szczególnie ważne dla stron, które dopiero powstają. Reklama w AdWords pozwala na zyskanie w bardzo krótkim czasie dobrej widoczności strony. A jak wiadomo im lepsza widoczność, tym większy ruch na stronie, tym większa sprzedaż.

Bardzo dobrą metodą marketingową jest także pozycjonowanie strony internetowej. Jest to metoda, w którą zawsze warto zainwestować, jednak należy mieć jednak świadomość, że proces pozycjonowania, to proces długotrwały, który może potrwać nawet kilka miesięcy. Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest połączenie kilku metod reklamy internetowej, aby uzyskać jak najszybciej, jak najlepsze wyniki i móc zacząć zarabiać na sklepie internetowym z odzieżą.