Podręczna ściągawka o podstawowych produktach i usługach reklamowych, nowych technologi

portal technologiczny WEBtime

5 Sposobów na marketing internetowy

5 Sposobów na marketing internetowy

Internet to bogata przestrzeń wypełniona informacjami oraz osobami tych informacji poszukującymi. Jest to zadem de facto ogromny rynek, na którym marketingowcy starają się zachęcić klientów to korzystania właśnie z tej konkretnej oferty, którą oni proponują. Istnieje wiele różnorodnych sposobów na uprawianie marketingu internetowego. Niektóre metoda lepiej sprawdzają się w jednych branżach, a inne w drugich. Często bywa także, że marketingowcy łączą kilka metod prowadzenia marketingu internetowego i prowadzą wiele działań jednocześnie. A oto 5 sposobów na uprawianie marketingu internetowego:

 

  1. Współpraca z influencerami – poszukując polskiego słowa dla określenia kim jest influencer należy użyć określenia osoba posiadająca wpływ. Wpływ na ludzi, którzy regularnie czytają jej bloga, oglądają kanał na YouTube czy śledzą media społecznościowe. Tacy ludzie prowadzący blogi, profile mające dużą liczbę followersów i jeszcze większą liczbę wyświetleń, stają się swoistymi autorytetami dla swoich odbiorców. Jeśli taka osoba na swoim blog, vlogu, itp. pochwali daną markę, to osoby, które oglądają jej profil w dużej mierze pod jej wpływem kupią dany produkt czy usługę. Firmy wysyłają do influencerów darmowe egzemplarze swoich produktów z prośbą o ich opinię i polecenie.
  2. Pozycjonowanie strony www – są to działania, których celem jest wypromowanie strony www, tak by znalazła się ona na jednym z dziesięciu najwyższych miejsc w wynikach wyszukiwania, na określone słowa kluczowe. Na działania związane z pozycjonowaniem składa się szereg czynności począwszy od optymalizowania strony pod kątem wyszukiwarek internetowych, aż po pozyskiwanie linków prowadzących do strony. Tego typu działaniami zajmują się wyspecjalizowane agencje, takie jak – agencja reklamowa Brandbay.pl.
  3. Kampanie w Google – innym sposobem na osiągnięcie wysokich miejsc w wynikach wyszukiwania jest skorzystanie z płatnych kampanii w Googlu. Są one nazywane zbiorczo kampaniami AdWords. Dzięki takiej kampanii strona www może znaleźć się na jednym z pierwszych miejsc wyników wyszukiwania. Minusem jest tutaj jednak fakt, że link taki jest oznaczony jako reklama. AdWords to nie tylko kampania linków sponsorowanych, to także możliwość reklamy video oraz reklamy w aplikacjach.
  4. Social media – kolejnym sposobem na uprawianie marketingu internetowego jest wykorzystanie w tym względzie mediów społecznościowych. Tworząc ciekawą, aktualną i często zabawną treść firmy pozyskują coraz to nowych potencjalnych klientów. Za pośrednictwem Facebooka firmy mogą także promować się w sposób płatny. Niezaprzeczalną zaletą tych reklam są szerokie możliwości dostosowania ich do potrzeb danej kampanii i danej firmy.
  5. Współpraca z mediami – innym sposobem na działania marketingu internetowego jest współpraca z mediami, w tym mediami branżowymi i zlecanie im przygotowania artykułów sponsorowanych dotyczących firmy, czy też jej produktów, dzięki czemu dowiedzą się o nich osoby zainteresowane branżą.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *